پهباد

آسمان به روی پهبادهای تجاری باز می‌شود

آسمان به روی پهبادهای تجاری باز می‌شودReviewed by محمد مخلوقی on Feb 15Rating:

باز هم پهبادهای پستچی مثل طرح آمازون بر زمین می‌مانند!
یکشنبه ۲۶ بهمن ماه سازمان هوانوردی فدرال (FAA) و دپارتمان حمل و نقل ایلات متحده قواعد و مقرراتی را طرح کردند که به وسیله ی آن خیلی از موانع مربوط به استفاده ی تجاری از پهبادها برای برنامه‌های کاربردی مانند تصویر برداری و نقشه برداری را از سر راه برداشت با این حال این مقررات جدید به استفاده از پهبادهای اتوماتیک مانند پهبادهایی که آمازون برای رساندن بسته‌هایش به دنبال آن‌هاست مجوزی نمی‌دهند!


قوانین مطرح شده به شرکت‌ها اجازه خواهد داد که پهبادها را حداکثر تا ارتفاع ۵۰۰ پا و حدکثر سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت آن هم فقط در ساعات روشنایی روز به پرواز درآورند. همچنین پهبادها بایستی به وسیله ی یک اپراتور آموزش دیده و دارای گواهینامه ی جدید راندن پهباد به پرواز درآیند و همیشه در خط دید و در دسترس باشند!
آنتونی فاکس، دبیر سازمان حمل و نقل ایالات متحده می‌گوید: “این یک روز هیجان انگیز برای صنعت هوانوردی و آینده ی هواپیماهای بدون سرنشین در ایالات متحده است”.
پر واضح است که مقررات مطرح شده به طور قابل ملاحظه ای آرام‌تر و نرم تر از مقررات فعلی است، با این حال شرکت‌ها نیز بایستی برای به پرواز درآوردن پهباد ها از FAA تأییدیه بگیرند ضمن این که اپراتور پهباد بایستی گواهینامه ی خصوصی هوانوردی را دریافت کند. در تضاد با این مقررات، استفاده ی به منظور سرگرمی از پهبادها تحت مقررات مطرح شده گاها برای برخی مدل‌های پهبادها آزاد اعلام شده است!
سازمان هوانوردی فدرال و دپارتمان هوانوردی با قوانین طرح شده به میدان آمده‌اند و همچنین به نظر می‌رسد که منافع قابل ملاحظه ی اقتصادی را که دادن مجوز پرواز پهبادها ایجاد می‌کند دیده‌اند. پهبادها در بسیاری از زمینه‌ها بسیار کاربردی به نظر می‌رسند،‌ مانند تصویر برداری منطقه ای، نقشه برداری از آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی، نظارت بر حیات وحش و در امنیت عمومی نیز کاربرد دارند.
مدیر سازمان هوانوردی فدرال مایکل هیرتا می‌گوید: “ما هر کاری که از دستمان بر می‌آید می‌کنیم تا بتوانیم با کمترین مخاطره تمام هوانوردها (هواپیماها) را یکپارچه و هماهنگ کنیم و البته در عین حال از این هم اطمینان خاطر پیدا کنیم که آمریکا همچنان در تکنولوژی و امنیت هوانوردی حرف اول را بزند”.
هیرتا نیز با سپاس از پهبادهای اتوماتیک، مانند پهبادهای مطرح شده توسط آمازون، گفت این قوانین تنها اولین قدم از یک فرآیند است که انتظار می‌رود ادامه داشته باشد. و نیز گفت که کمپانی‌هایی مانند آمازون همچنان قادر خواهند بود از FAA برای استفاده‌های ویژه و خاص که خارج از قوانین مطرح شده است تأییدیه ی استثنایی بگیرند.
با رونمایی روز یکشنبه، سازمان هوانوردی فدرال مهلت دوماهه ای را برای دریافت نظرات عمومی در مورد قوانین مطرح شده در نظر گرفته است.

1 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *